Communicatie

Home / Communicatie
Effectief communiceren vraagt om een doel. Weet u wat u wilt? Heeft u uw doel voor ogen? Past het doel bij u, bij uw organisatie? Weet u hoe u dit doel kunt bereiken? Met een frisse blik helpt DD&D u bij het beantwoorden van deze vragen. Samen met u stellen wij een doelgerichte communicatiestrategie op. Een duidelijke strategie vormt een goede basis voor uw communicatie-uitingen en zorgt ervoor dat de communicatiekosten ook daadwerkelijk resultaat opleveren.

Wat kunt u van ons op communicatiegebied verwachten?

  • algemeen advies over communicatie en marketing
  • het opstellen van een (marketing)communicatieplan
  • het schrijven, redigeren en opmaken van online en offline teksten
  • advies over bedrijfsidentiteitCorporate Identity en vervolgens een vertaalslag maken naar de markt
  • het opstellen van een websiteplan over structuur, inhoud en vormgeving
  • traffic, verzamelen tekst- en beeldmateriaal
  • briefing vormgevers en redacteuren
  • advies over inzet en gebruik social media

Social media

Zit u al op LinkedIn, Twitter, Facebook, Pinterest of YouTube? Kent u alle ins en outs van deze media? Kunt u wel wat hulp of uitleg gebruiken? DD&D adviseert en begeleidt u graag in de uitgebreide social mediawereld. Dat kan zowel in woord door onze communicatieadviseurs als in beeld door onze vormgevers.

Facebook: verbindt uzelf met anderen en deel alles met iedereen in uw leven

Facebook is een van de populairste sociale netwerken in Nederland. Het is een gratis sociaal netwerk waarop iedereen een profiel kan aanmaken. U kunt een online netwerk met vrienden, familie en collega’s opbouwen door vriendenverzoeken te versturen of te accepteren. Onderling kunt u berichten, foto’s, filmpjes e.d. delen. U kunt zowel een persoonlijke Facebook-pagina aanmaken als een zakelijke en ook voor events. Vooral de bedrijfspagina’s zijn momenteel erg in opkomst. Bedrijven ontdekken dat ze via Facebook hun klanten, de consumenten weten te vinden en met ze kunnen communiceren.

De cijfers:
1,32 miljard actieve gebruikers per maand
829 miljoen actieve gebruikers per dag
7185 werknemers (30 juni 2014)
bron: Facebook.com

LinkedIn: haal het meeste uit uw professionele netwerk

LinkedIn is een online sociaal netwerk, vooral gericht op professionals. U kunt gratis een account aanmaken. Door contact te leggen met profielen van collega’s, zakelijke relaties, vakgenoten en andere professionals bouwt u een professioneel netwerk op. Onderling kunnen berichten worden uitgewisseld en nieuws worden verspreid. Ook blijft u op de hoogte van elkaars activiteiten.

De cijfers
300 miljoen leden
opgericht in 2002
bron: LinkedIn.com

Pinterest: een sfeervol moodboard

Een van de meest opkomende social mediakanalen is Pinterest. Dit medium bestaat uit een soort sfeerborden, waarop je tekst en beeld kwijt kunt, kunt pinnen op een soort prikbord. Dat kan een thema zijn, een product betreffen, als inspiratie of om uw smaak en interesses te delen. Vooral veel gebruik van foto’s, illustraties en kleur. Op dit moment vooral onder vrouwen populair.

De cijfers:
70 miljoen gebruikers wereldwijd
1,1 miljoen Nederlandse gebruikers
71% van de bezoekers is vrouw
bron: marketingfacts.nl

Twitter: wat gebeurt er dichtbij en ver weg? Wat houdt ons bezig?

Ook op Twitter kunt u een gratis profiel aanmaken, voorzien van een profielfoto, ook wel avatar genoemd. Gebruikers kunnen elkaar onderling volgen. Mensen die twitteren worden tweeps genoemd. Zij kunnen 24 uur per dag in berichtjes, tweets, van maximaal 140 tekens vertellen waar ze mee bezig zijn, wat ze bezighoudt of wat ze van plan zijn. Tweets van anderen kunt u doorsturen naar uw volgers. Dat heet retweeten, afgekort RT. Voor de woorden die u wilt benadrukken, kunt u een # ofwel hashtag plaatsen. Daarmee kunnen die woorden door anderen eenvoudig gevonden worden.

De cijfers:
271 miljoen maandelijks actieve gebruikers
500 miljoen Tweets worden er elke dag verstuurd
78% van de gebruikers gebruikt een smartphone
Eerste Tweet verzonden op 21 maart 2006
bron: Twitter.com

YouTube: zeg het met beeld!

YouTube is het social mediakanaal waarop u filmpjes kunt delen om anderen te inspireren, informeren en vermaken. Miljoenen filmpjes worden dagelijks op YouTube bekeken. Iedere minuut wordt er meer dan 20 uur aan video geüpload (online geplaatst). Door YouTube kan iedereen video’s en filmpjes gratis bekijken en delen. Wilt u een filmpje plaatsen, is eerst registratie vereist. Voor het bekijken van filmpjes is dat niet nodig.

De cijfers:
1 miljard unieke bezoekers bezoeken de website elke maand
600 miljard uur aan video wordt er iedere maand bekeken
100 uur video wordt er elke minuut geüpload
bron: YouTube.com

Twitter

Contact

Heeft u een vraag of een opmerking? Stuur ons dan een bericht.